צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    מוזיאון הדוברות המלכותי בבנגקוק

    המוזיאון והבית של הכלים הייחודיים ביותר בתאילנד

    מוזיאון הדוברות המלכותי הוא המקום בו תוכלו לגלות 8 מהספינות הייחודיות והמדהימות ביותר בארץ: הדוברות המלכותיות. סירות אלה שמורות לטקסים משמחים ולאירועים ממלכתיים כגון תהלוכת הדוברה המלכותית הנדירה מאוד, והופיעו רק 16 פעמים על המים ב-65 השנים האחרונות.

    כל אחד מהם מגולף מחתיכות ענקיות של עץ טיק, על פרוותיהן חרוטים יצורים מיתיים, מוזהבים בזהב ומעוטרים בצורה מורכבת בחתיכות זעירות של זכוכית נוצצת. הסירות חותרות על ידי עד 50 משוטים שהוכשרו במיוחד, ועוזבות את המזח היבש שלהן במהלך פסטיבלים ואירועים ממלכתיים חשובים לתהלוכות מרהיבות לאורך הנהר.

    הדוברות המלכותיות

    הייתה תקופה בבנגקוק שבה נהר צ'או פראיה ויובליו היו שדרת התקשורת החשובה ביותר וסירות אמצעי התחבורה העיקרי עבור כולם, אפילו בני מלוכה.

    לכל אחת משמונה הדוברות המלכותיות יש שלט המציין את השם, שנת הבנייה או השיפוץ וגודל הצוות הנדרש להפעלתה. זה די מרשים לחשוב שהספינה הגדולה והחשובה ביותר, בשם Suphannahonse , היא באורך 46 מטרים ודורשת 50 משוטים ו -14 אנשי צוות!

    במהלך ההיסטוריה הסוערת של תאילנד, הדוברות נפגעו לעתים קרובות או נהרסו חלקית בהפצצות או בשריפה. מסביב לבניין מוצגות תמונות ואיורים המציגים תהלוכות עבר ושרידים של כלי שיט קודמים, כמו גם את הטכניקות ששימשו להפעלת הדוברות.

    דוברות הזהב היפות ביותר מאוחסנות תחת גג ענק ויוצאות ממקלטן רק לאירועים מיוחדים. הצי כולו יכול לספור עד 50 דוברות. 40 הסירות האחרות דיסקרטיות יותר במראה, בדרך כלל עם קליפות עץ כהות עם דרקון מיתולוגי צבעוני צבוע על החרטום.

    דוברות אחרות אלה נראות במחסן נפרד ליד הגשר. בהתחשב בכך התהלוכה לא קורה באופן קבוע, תצטרך להיות בר מזל לתפוס את הסירות על הנהר. עם זאת, היתרון של המוזיאון הוא שאתה מקבל לראות אותם מקרוב.

    הסככה המגנה על הדוברות היא בדרך כלל חמה מאוד, אז אל תחמיצו בר קטן וכיפי בשם 'יש לנו משקאות קלים', שמציע הפסקה נחמדה לפני ההליכה חזרה. האנשים שם מאוד ידידותיים ומדברים אנגלית מצוינת והם ישמחו לתת לכם מידע על האזור.

    תוכלו למצוא בקלות את מוזיאון הדוברה המלכותית בצד תונברי של הנהר, לא רחוק מגשר פר פין קלאו. אנא שימו לב כי הדוברות אינן יכולות להיות במוזיאון במהלך הטקסים המיוחדים או לקראת הטקסים המיוחדים.

    איך להגיע למוזיאון הדוברה המלכותית

    המוזיאון ממוקם על גדות קלונג (תעלה) המחוברת לנהר צ'או פראיה הראשי, ויש שתי דרכים להגיע לשם. הדרך הטובה ביותר היא לעלות על סירת Chao Phraya Express למזח וואנג לאנג (Wang Lang Pier; N10), ואז להגיע למוזיאון בהליכה קצרה. לחלופין, שכרו סירה ארוכת זנב כדי לשוט בנתיבי המים של בנגקוק ולכלול את מוזיאון הדוברות המלכותי במסלול הטיול שלכם.

    הדרך השנייה היא ביבשה, אבל זה מסלול מסובך למדי. תצטרכו לחצות את גשר פרה פינק לאו (Phra Pink Lao; זה שמעבר לארמון המלך), ואז לפנות שמאלה ולפנות לגשר ארון אמארין הקטן. אך אל תחצו אותו מכיוון שהמוזיאון ממוקם כמעט מתחתיו. חנה איפשהו ליד הגשר ותבחין בקלות בכמה שלטים קטנים המצביעים על המוזיאון.

    המוזיאון עצמו כמעט נראה מהרחוב מעבר לחצר ימית קטנה, אך השומרים לא יאפשרו לכם לחצות אותו ותצטרכו ללכת כל הדרך במבוך שמאחוריו. שביל הבטון הצר והמבולגן למדי מסומן היטב לאורך הדרך, אבל זה קצת טרק. כשהם שם, מחיר הכניסה הוא 100 באט – עוד 100 באט חלים אם אתה רוצה לצלם (או 200 באט לסרטונים).

    היסטוריה קצרה של תהלוכת הדוברה המלכותית

    מתקופת איוטאיה, תהלוכת הדוברה המלכותית כללה עד 200 סירות ארוכות בתהלוכה משוכללת שאורגנה על ידי המלך נאראי הגדול כדי ללוות משלחת דיפלומטית שנשלחה על ידי לואי הארבעה עשר, מלך צרפת. בתקופה זו שימשו הדוברות המלכותיות בקרבות, אירועים דתיים, מרוצי סירות וכן טקסים מלכותיים. לרוע המזל, דוברות מוקדמות אלה נשרפו עד היסוד לאחר נפילת איוטאיה ונבזזו על ידי הבורמזים.

    לאחר שהמלך ראמה הראשון עלה על כס המלוכה והקים בירה חדשה בבנגקוק, הוא החיה את המסורת בת מאות השנים והורה לבנות דוברות חדשות. בין המשוכללים והמשמעותיים ביותר הוא Supanahong , עם 'ברבור הזהב' כראש הדמות. ספינה מלכותית זו, שאורכה 50 מטרים, מגולפת מחתיכה אחת של עץ טיק, נחשבת לאוצר האישי של המלך.