צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    הרכבת העילית בבנגקוק

    מידע שימושי ואפשרויות תחבורה אחרות

    המבקרים בבנגקוק צריכים להכיר את מערכת התחבורה הציבורית של העיר. מערכת התחבורה הציבורית של בנגקוק, הידועה בכינויה BTS או רכבת הקליע, היא דרך חסכונית ויעילה לחקור את העיר במהלך ביקור בתאילנד. עם מהירות מקסימלית של 80 קמ"ש ומהירות ממוצעת של 35 קמ"ש, Bangkok BTS מחבר את העיר ומאפשר למטיילים לדלג על הפקקים כדי להגיע לאן שהם צריכים להגיע. בעזרת מדריך זה, המבקרים יכולים ללמוד על ה-BTS של בנגקוק ומדוע זו אחת הדרכים הטובות ביותר לטייל ברחבי העיר.

    קווי ויעדי רכבת העילית BTS

    המבקרים בבנגקוק צריכים להכיר את מערכת התחבורה הציבורית של העיר. מערכת התחבורה הציבורית של בנגקוק, הידועה בכינויה BTS או רכבת הקליע, היא דרך חסכונית ויעילה לחקור את העיר במהלך ביקור בתאילנד. עם מהירות מקסימלית של 80 קמ"ש ומהירות ממוצעת של 35 קמ"ש, Bangkok BTS מחבר את העיר ומאפשר למטיילים לדלג על הפקקים כדי להגיע לאן שהם צריכים להגיע. בעזרת מדריך זה, המבקרים יכולים ללמוד על ה-BTS של בנגקוק ומדוע זו אחת הדרכים הטובות ביותר לטייל ברחבי העיר.

    קווי ויעדי רכבת העילית BTS

    בנגקוק היא עיר גדולה, ולמרות שרכבת ה-BTS Skytrain לא מגיעה לכל נקודה בעיר, היא עדיין יכולה לקחת תיירים לרבים מהאתרים המרכזיים. מכיוון שהרכבת הקלה מכסה רבים מהאזורים המרכזיים בבנגקוק, תיירים עשויים לגלות שהם בסופו של דבר משתמשים בשירות זה לעתים קרובות. בנגקוק BTS מכסה אזורים פופולריים רבים, כולל סוקומוויט, כיכר סיאם, סילום וסאטורן. רכבת ה-BTS של בנגקוק מתחברת גם לקישור הרכבת לנמל התעופה סוברנבומי, מה שהופך אותה לאמצעי תחבורה נוח מ/אל נמל התעופה.

    ישנם שני קווים שרכבת העילית פועלת בהם. קו סילום (Silom Line) מציע שירות ממזרח למערב, בין תחנת ה-BTS של האצטדיון הלאומי לתחנת ה-BTS באנג ווה (Bang Wa), וקו סוקומוויט (Sukhumvit) עובר מצפון לדרום-מזרח, מתחנת ה-BTS הא יאק לאט פראו (Ha Yaek Lat Phrao) לתחנת ה-BTS קההה (Kheha) בסמוטפראקאן (Samutprakan).

    מידע מהיר על רכבת הסקייטריין של בנגקוק:

    מספר קווים: 2 (קו סוקומוויט וקו סילום)

    מספר תחנות: 44

    שעות פעילות: 06:00 עד חצות מדי יום

    שעות השיא: 07:00-09:00, ו-16:00-19:00

    עלות לכרטיס: טווח מחירים, החל מ-16 באט, והעלויות עולות בהתאם לאורך הנסיעה

    תחנות ה-BTS הטובות ביותר בבנגקוק לאטרקציות

    Bangkok BTS מקל על מטיילים לראות רבים מהאתרים בבנגקוק , שכן רכבת הקליע נוסעת בנוחות ליד אטרקציות רבות, או קישורים לשירותי תחבורה אחרים שניתן להשתמש בהם כדי לחקור את העיר. הנה כמה אתרים ותחנות ה- BTS Skytrain המתאימות להם.

    תחנת ה-BTSx מו צ'יט: הכי קרוב לשוק סוף השבוע צ'אטוצ'אק , שהוא השוק הגדול ביותר בבנגקוק ופתוח בימי שבת וראשון, ובערבי שישי, שם הוא משמש כשוק סיטונאי. עם יותר מ -15,000 דוכנים ומעל 11,000 ספקים, המבקרים יכולים ליהנות מהזדמנויות הקניות כאן מכיוון שהשוק מציע הכל, החל מבגדים, ועד אוכל, ספרים, עתיקות ועוד.

    תחנת רכבת ה-BTS ארי: שכונה תוססת זו, הפופולרית בקרב גולים, ידועה גם בזכות אפשרויות הסעודה הנהדרות שלה והקניון הקהילתי הפתוח "The Villa", הכולל חנויות ומסעדות עכשוויות וממוקם ליד תחנת ארי BTS (Ari BTS Station). שעות הפעילות עשויות להשתנות, אך רוב הקניון פתוח בין השעות 10:00-22:00.

    אנדרטת הניצחון תחנת BTS: ממוקם באזור מסחרי שוקק, שכונה זו כוללת אפשרויות נהדרות לקניות בגדים, אוכל וחיי לילה. תחנה זו מציעה גם נופים מדהימים כשהיא נוסעת מתחנת BTS אנדרטת הניצחון לתחנת ארי BTS כאשר המטיילים מקבלים נוף נהדר של אנדרטת הניצחון והכיכר הענקית באזור. נוסעים צריכים גם לדעת כי תחנה זו ידועה יותר בשם Anusawari Chai Samoraphum, ונהגי מוניות תאילנדים עשויים לדעת את זה בשם זה.

    תחנת BTS סיאם: עם הזדמנויות קניות נהדרות, גישה למספר קניונים ושפע של אפשרויות בילוי, תחנת סיאם BTS היא תחנה נהדרת לתיירים. אחת התחנות העמוסות ביותר בבנגקוק, תחנת ה-BTS סיאם מחברת גם את קווי ה-BTS סילום (Silom) וסוקהומוויט (Sukhumvit).

    תחנת ה-BTS סאפאן טסקין: נוסעים המעוניינים לבקר בוואט פו, בארמון המלך, בוואט פרה קאו ובמוזיאון הלאומי של בנגקוק צריכים לעצור בתחנת BTS זו, לעבור לסירות צ'או פראיה אקספרס ולנסוע למזח Tha Maharaj.

    תחנת ה-BTS סאלה דנג: מטיילים שרוצים לחוות את המיטב מחיי הלילה של בנגקוק צריכים לעצור בתחנה זו. עם רובע הבילויים הפופולרי Patpong במרחק הליכה, יש הרבה מה לראות, לאכול ולעשות ליד תחנת BTS זו.

    מידע על כרטיסים ואפשרויות

    כרטיסי נסיעה בודדים ל-BTS בנגקוק זמינים בקיוסקים בכל תחנות ה-BTS. ישנן גם אפשרויות נסיעה מרובות, שיכולות להיות דרך טובה למטיילים לחסוך כסף, במיוחד אם הם מתכננים להשתמש ב- BTS ליותר מנסיעה אחת.

    אפשרויות תעריף למטיילים

    כרטיס נסיעה בודד: טוב לטיול בודד. על הנוסעים לבחור את היעד הנכון כדי להבטיח שהתעריף שלהם מכסה את כל הנסיעה. תקף רק בתאריך הרכישה. העלות מתחילה ב-16 באט (THB) לנסיעה, ותעריף זה מוגבל ל-120 דקות באזור התעריף בתשלום.

    כרטיס ליום אחד: מתאים לנסיעות ללא הגבלה במועד הרכישה או לאחר ההרשמה, כרטיסים אלה אינם ניתנים להחזר וניתן לרכוש אותם במשרדי הכרטיסים של BTS. עלות כרטיס זה היא 140 באט, ותעריף זה מוגבל לזמן של 120 דקות באזור התעריף בתשלום.

    כרטיס ארנב: כרטיס זה מאפשר לנוסעים לטעון מזומנים על כרטיס כדי לאפשר גישה לתחנות מסוימות. מחזיקי הכרטיסים יכולים להקיש על כרטיס הארנב שלהם על קוראי השערים שיאפשרו להם להיכנס ולצאת מתחנות ה-BTS. ניכוי התעריף תלוי באורך הנסיעה. כרטיס ארנב מציע גם מגוון שירותים החל מפעולה כאמצעי תשלום בעסקים מקומיים ועד הטבות נאמנות ועוד. עם זאת, רבות מהתכונות הללו נוחות יותר למקומיים.

    ישנן שלוש אפשרויות למחזיקי כרטיס ארנב – כרטיס סטודנט, כרטיס מבוגר או כרטיס אזרח ותיק, שכולן מציעות הנחות שונות. ההנחה על כרטיס הארנב לקשישים חלה רק על אזרחים תאילנדים. סטודנטים זרים יכולים לרכוש כרטיסי סטודנט בתנאי שהם מתחת לגיל 23 ולהציג תעודת סטודנט תקפה. ניתן לרכוש את הכרטיס הרגיל תמורת 200 באט, הכוללים דמי שירות של 100 באט, כאשר השאר נשמר בכרטיס כמטבע מאוחסן. דמי השירות ניתנים להחזר אם המבקרים מחזירים את כרטיס הארנב לפני שהם עוזבים את בנגקוק. חישובי תעריפים לנסיעות שנרכשו באמצעות כרטיס הארנב מתפרסמים כעת בקיוסקים והם דרך נוחה וקלה לחשב תעריפים לנסיעות לפני השימוש בכרטיס.

    כיצד לרכוש כרטיסים

    מכונות הכרטיסים ממוקמות בתחנות BTS וניתן להשתמש בהן לרכישת כרטיסי נסיעה בודדים. המבקרים צריכים להיות מוכנים לשלם עם מטבעות ושטרות. עם זאת, מכונות מסוימות עשויות לקחת מטבעות בלבד. נוסעים הזקוקים לשינוי צריכים ליצור קשר עם צוות BTS לקבלת סיוע. כרטיסים ל-BTS של יום בנגקוק ניתן לרכוש במשרדי הכרטיסים של BTS, שאמורים להיות זמינים בכל תחנות ה-BTS.

    עבור נוסעים המשתמשים בכרטיסי נסיעה בודדת, טיפ מהיר שיש לזכור הוא לרכוש את מחיר הנסיעה הלוך ושוב במקביל לרכישת הנסיעה הראשונית. בדרך זו הנוסעים יכולים להימנע מעמידה פעמיים בתור כדי לקבל את הכרטיסים שלהם ועשויה לחסוך זמן.

    יציאה מהתחנות:

    כרטיסי נסיעה בודדים נאספים ומוחזקים בשערי כרטיסים אוטומטיים ביציאה, כך שהמבקרים צריכים להקפיד לשמור את הכרטיס שלהם בהישג יד מכיוון שהם יצטרכו לעזוב את התחנות. ניתן ללחוץ על כרטיסים טעונים מראש בשערי היציאה כדי לאפשר לנוסעים לצאת מהתחנה.

    כיצד להתחבר לאפשרויות תחבורה ציבורית אחרות בבנגקוק

    ניתן להשתמש ב-BTS גם יחד עם תחבורה מהירה המונית בבנגקוק (MRT). ישנם שני קווי רכבת MRT הפועלים (כחול וסגול), עם יותר בבנייה. מערכת רכבות ה-MRT פתוחה מדי יום בין השעות 06:00 ל-00:00. אסימונים מונפקים לנסיעות בודדות, וניתן לרכוש כרטיסי נסיעה בתעריפים מרובים. תעריפי הנסיעה לנסיעות בודדות מתחילים ב-16 באט וגדלים בהתאם לאורך הנסיעה. בתחנות יש מכונות אוטומטיות לקניית כרטיסים והן מקבלות מטבעות ושטרות.

    רכבת ה-BTS של בנגקוק פוגשת את ה-MRT במספר תחנות בהן נוסעים יכולים לעבור מקו אחד למשנהו. כרטיסי BTS בבנגקוק אינם ניתנים להעברה ל- MRT, וכמו כן, MRT לבנגקוק BTS; יהיה צורך לרכוש תעריפים חדשים ברגע שהנוסעים יעברו בין מערכות התחבורה הציבורית.

    מבקרים יכולים לעבור בין תחנת ה-BTS וה-MRT של בנגקוק בתחנות הבאות:

    • תחנת ה-BTS סוקהומוויט / אסוק
    • תחנת MRT סילום / תחנת BTS סאלה דנג
    • תחנת MRT צ'אטוצ'אק פארק / תחנת BTS מו צ'יט
    • תחנת ה-BTS פאהון יוטין/הא יאק לאט פראו

    נוסעים המבקשים גישה ל-Airport Rail Link צריכים לעשות את דרכם לתחנת ה-BTS פאיה תאי (Phaya Thai BTS), הממוקמת לאורך קו ה-BTS סוקהומוויט (Sukhumvit BTS). מבקרים שצריכים לגשת ל-MRT מקישור הרכבת של נמל התעופה יכולים לרדת בתחנת MRT Makkasan ולעלות על המסילה לתחנת MRT פטצ'אבורי. ברגע שהם יורדים, הנוסעים צריכים לפנות ליציאה 2 של תחנת Makkasan (לבדוק את השלטים המראים את הכיוון של תחנת MRT Phetchaburi, צריך להיות כמה) ולאחר מכן להתחבר למסלול השמיים 166 מטר המחבר את שתי התחנות. הנסיעה כולה אמורה להימשך בין 5 ל-8 דקות ברגל.

    מטיילים המעוניינים לחקור את האזור בסירה יכולים להתחבר לרציפים באמצעות מספר תחנות, בהתאם לתחבורה הימית בה הם מחפשים להשתמש. להלן המקורות העיקריים להובלת מים בבנגקוק .

    סירת אקספרס צ'או פראיה

    Chao Phraya Express Boat היא דרך נוחה וזולה לנוסעים להתנייד בבנגקוק תוך שהם נהנים מהמראות לאורך נהר צ'או פראיה. שעות הפעילות יהיו תלויות בסוג מונית הנהר שנבחרה, ולכן המבקרים צריכים להיות בטוחים לבדוק עם הרשויות המקומיות לפני תכנון התחבורה שלהם ליום. ישנם מספר שירותי סירות אקספרס לבחירה, והנה הסבר פשוט על השימוש האישי שלהם ועלויות הנסיעה המשוערות.

    סוגי שירותי סירות אקספרס:

    • ללא דגל (קו מקומי): זמין בימים שני עד שישי. עולה בין 9-13 באט, עוצר בכל פלטפורמה.
    • דגל כחול (סירת תיירים): זמין מדי יום. עולה 40 באט לטיול, או 150 באט לכרטיס לכל היום, עוצר ב-9 רציפים (סאתורן, אוריינטל, ריבר סיטי, ראג'צ'אוונג, יודפימן, תה טיין, מהראג', רכבת תונבורי, פרה ארת'יט)
    • דגל צהוב: זמין בימים שני עד שישי. בשימוש בעיקר על ידי נוסעים, נסיעה עולה בין 20-29 באט לנסיעה. עוצרים רק ברציפים נבחרים (המזח המרכזי של סאטורן, סי פאיה, ראטצ'אוונג, וואנג לאנג, רכבת תונבורי, פרה פין-קלאו, ת'ווט, באנג פו, גשר ראמה 7 ונונטאבורי).
    • דגל כתום: זמין מדי יום. עולה 15 באט לנסיעה, עוצר בפלטפורמות המרכזיות. סירות אלה פועלות בין וואט ראג'אסינגקורן לנונטאבורי.
    • דגל ירוק: זמין בימים שני עד שישי. משמש בעיקר על ידי נוסעים, עולה בין 13 ל 32 באט לכל נסיעה. זוהי סירת אקספרס שהיא אחת הסירות המהירות ביותר למטיילים המעוניינים לנסוע לקו קרט, אי קטן מצפון לבנגקוק.
    • מעבורות נהר: בבנגקוק יש 32 מעברי מעבורות מעבר לנהר צ'או פראיה, עם מיקומים נוספים במחוזות סאמוט פראקאן ונונטאבורי , הגובלים בבנגקוק. נסיעה במעבורת עולה בסביבות 3 באט בהתאם למעבורת שנבחרה והם דרך זולה להגיע מצד אחד של הנהר לצד השני. רכבת ה-BTS של בנגקוק ומעבורות הנהר מקשרות בתחנת ה-BTS סאפאן טאקסין (Saphan Taksin) במזח המרכזי של סאתורן.

    סירות זנב ארוך

    אלה סירות פרטיות הזמינות להשכרה לטיולים לאורך נהר צ'או פראיה (Chao Phraya) והתעלות. סירות אלה עוגנות בעיקר במזח הראשי של סאתורן, הן טובות לקבוצות גדולות המחפשות חוויה פרטית ייחודית בנסיעה לאורך נתיבי המים של בנגקוק. המחיר לרוב נתון למשא ומתן ויתבסס על מספר האנשים בסירה, ואורך או מרחק הנסיעה. חברות טיולים פרטיות רבות מציעות את שירותיהן בבנגקוק לסיורים פרטיים בסירות ארוכות זנב , כך שאם המבקרים רואים את העיר בפעם הראשונה, מומלץ להשתמש בשירות הזמנת שייט בסירה ארוכת זנב.

    סירות תעלה (שירות סירות Saen Saep)

    על הנוסעים להשתדל להימנע מזמני נסיעה בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות אחר הצהריים המאוחרות. סירות קטנות אלה מפליגות במעלה ובמורד התעלות של בנגקוק ("קלונגס"), הזורמות דרך העיר. סירות התעלה מספקות שירות בין רובע פום פראפ סאטרו פאי לרובע באנג קאפי בבנגקוקהשירות פועל בין השעות 5:30-20:30 בימי חול, ועד השעה 19:00 בסופי שבוע, ועלויות הכרטיסים תלויות באורך המסע, אך בדרך כלל הן בין 8 ל-20 באט לנסיעה. סירות ה-BTS והתעלה של בנגקוק מתחברות בתחנת ה-BTS ראטצ'תאווי (Ratchathewi ).

    סירות מעבורת

    בחלק מהמלונות הגדולים באזור יש סירות הסעות חינם לאורחים שלהם שנוסעות למזח המרכזי של סאטורן, שם ממוקמת תחנת ה- BTS Saphan Taksin. המבקרים צריכים להקפיד לבדוק עם המלון שלהם לפני הביקור כדי לגלות אילו אמצעי תחבורה נגישים בקלות מהמלון.

    מוניות קרקע

    בעוד שה- BTS וה- MRT נחשבים לעתים קרובות לדרכים החסכוניות ביותר להתנייד בעיר, מטיילים יכולים גם לקחת מונית ליעדיהם. המוניות בבנגקוק הן לרוב ורודות או צהובות, מרווחות ויכולות להיות דרך נוחה לנסוע עבור חלקן. עדיף לקחת מונית בשעות מחוץ לשעות השיא (בדרך כלל בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות אחר הצהריים המאוחרות), מכיוון שהנוסעים עשויים לשלם תוספת אם הם תקועים בפקק. עלויות המוניות יגדלו בהתאם לאורך המסע, כך שהמבקרים צריכים לקחת בחשבון את השעה ביום ואת אורך הנסיעה שלהם לפני שהם מחליטים על מונית.

    מבקרים הנוסעים במונית בבנגקוק צריכים לוודא שהמונה פועל בכל מונית שהם לוקחים כדי להבטיח שהם לא יצטרכו לנהל משא ומתן על מחיר הנסיעה לאחר סיום הנסיעה. מומלץ גם לתיירים לשכור מונית מהמלון שלהם. עם זאת, ישנם נהגי מוניות רבים ברחבי בנגקוק, כך שמציאת נסיעה מתאימה לא אמורה להיות בעיה עבור אנשים שנוח להם לנסוע במונית הרחוב.